Op de site van ESET bevind zich een zogenaamde knowledgebase (kb). Deze site zit boordevol informatie, antwoorden en oplossingen. Het merendeel van deze informatie is in het Engels, maar veel artikelen zijn er nu ook in andere talen zoals het Nederlands. U schakelt tussen de verschillende talen via het menuutje aan de rechterzijde van de website (nadat u een bepaald artikel heeft geselecteerd). NOD32 Nederland werkt er samen met ESET naar toe om deze site te vullen met Nederlandse artikelen en de Nederlandse helpdesk op te heffen.
Als u de helpdesk direct de volledige informatie wilt geven, dan kunt u ESET SysInspector gebruiken (deze kunt u vanuit het menu of de software opstarten) welke een logfile samenstelt van uw computer. Dit logbestand kunt u samen met uw vraag/probleem uploaden. De ESET Sysinspector kunt u ook gebruiken om te zien waar uw systeem een probleem kan hebben. U kunt SysInspector ook los downloaden.
Als u de sysinspector heeft gestart en het systeem is geïnventariseerd, dan kunt u via het schuifbalkje (Items Filtering) bepalen welk probleemniveau u wenst te zien.